fredag 10 mars 2017

Påskkort av mallar


Här följer mitt andra bidrag till min utmaning Pyssla tillsammans med temat PÅSK. Jag har gjort två påskkort med samma motiv men i två olika färgnyanser. Materialet som jag har använt mig av är färgat papper, paljetter,glitter, sax, pappers klister.



Mallarna har jag hämtat från 80 tals seriens handarbets böcker "Sömnad och handarbete". Min mamma hade tre pärmar med dessa tidningar som jag fick. Jag kommer att starta ett annat projekt med mallarna som även innehåller ett sömnads ark. Arken är ett påstryknings mall. Men jag vet dock inte om dem fungerar efter alla dessa år. Skriv ut fotot så kan även du ta del av mina mallar. Om du lägger ut ditt alster kring mallarna uppskattar jag om du länkar till min blogg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar