måndag 4 augusti 2014

Olivolja har många användningsområden


Hej! I dagens inlägg delar jag med mig av ett tips som jag fick från min kompis Lizette. När vi träffades sist var vi och badade i havet. Då samtalade vi blandannat om hur torrt och fnasig håret blir av solen och av allt salt från havet. Emellanåt har jag använt mig av ett köpt preparat för hårinpackning. Lizette kom med ett bättre tips som var att gnida in hårtopparna med olivolja och låta detta verka i minst 3 timmar innan håret sköljs ur. Jag prövade att göra det på dagen. Om du inte har tid under dagen kan du göra det under natten med en handduk på kudden. Undertiden oljan verkar i håret ser håret ruskigt fett och smutsigt ut och dessutom stinker det oliver. Jag är inte så värst förtjust i den lukten. Så det var en liten pina. Men som ordspråket lyder "skall man vara fin får man lida pin". Det var värt all pina med doften, för håret blev som silke efter att jag hade sköljt håret och schamponerat det. Nu är det snart tre veckor sedan jag utförde behandlingen och håret är lika fint fortfarande. Detta kan jag varmt rekommendera att pröva. Ha det så bra så hörs vi i morgon då det är symöte hos Husmorsskolan/Susanne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar