lördag 23 augusti 2014

Söt stickad dress till Barbie


Hej! När jag har börjat producera Barbiekläder har jag svårt att sluta. Barbiekläder i form av paket sätt kommer att finnas till försäljning i min webbutik som kommer att öppnas i oktober. När butiken kommer att slå upp portarna kommer det inte att finnas så många olika katogorier av produkter utan det kommer att fyllas på efter hand. Däremot kommer det att finnas möjligheter att beställa liknande vara. Eftersom det bara kommer att finnas eget hantverk kan det aldrig bli exakt lika utan ganska likt ursprungs verket. Dressen som jag presentrerar i dag är en kort/rak stickad kjol med resår i midjan. Och en överdel med vita virkade kanter och en avslutande spets kant längst ner. På axeln hänger en jeansväska med läderaxelband.


Överdelen är stickad av grunden från tröjans mönster som jag delade i detta inlägget : Stickad tröja med mönster till Barbie. Underdelen eller kjolens mönster hittar du här observera att det finns ett fel i mönstret som upptäckte. Det skall inte vara 10 v utan 10 centimeter, eller önskad längd tycker jag är bättre. Jag valde att stcka slättstickning på min kjol.

                                                                                                                                                                                           


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar