tisdag 2 september 2014

Nej! Det bruna garnet tar nästan slut, vad gör jag nu?


Hej! I dagens Symöte delar jag med mig av en uppdatering kring min stora mormorsruta som växer fram. Garnet är i olika tjocklekar och sorter. Det ända dem olika färgerna har gemensamt är att dem är restgarner. Det vita nystanet är det största. Detta är anledningen till att jag inte kunde följ det påbörjade mönstret i mitten. Utan jag fick forma om efter nystarnas mängd som fanns kvar. För att ta tillvara allt på det bruna garnet som inte skulle räcka till ett helt varv stolpar och luftmaskbågar gjorde jag ett varv fastamaskor och smygmaskor. Detta skall bli en liten kudde vilket betyder att det inte är många varv kvar. Eftersom garnet inte kommer att räcka till en baksida så får det bli ett annat material till den sidan. Lägg till dig som medlem på bloggen eller följare på google eller som på min Fb sida Susannes blogg på facebook så får du smidigt upp mina inlägg. Mycket spänd känner jag mig just nu för i morgon skall jag operera mig för framfall. I kväll trycker jag i mig en kvällsmacka som jag annars inte brukar göra för  att inte magen skall skrika i morgon när jag måste avstå från frukosten. Jag skall sova gott som Törnrosa i morgon och några dagar framåt antar jag att det kommer bli ett blogg uppehåll tills jag kan hålla uppe ögonlocken utan att jag somnar framför skärmen. Ha det så bra alla läsare/ Susanne

1 kommentar:

  1. Fina färger ihop!
    Kul när arbetet planeras vartefter det växer!
    Hoppas operationen går bra!
    Och att återhämtningen flyter på!

    SvaraRadera