tisdag 28 oktober 2014

Mitt första förkläde.


Hej! I dagens Symöte visar jag upp mitt första sydda förklädde. Jag hade inget mönster på förklädet utan jag ritade av ett förklädde som vi hade hemma. Detta speciella tyget var en stuvbit som jag hade hemma liggandes. Det gjorde att jag var tvungen att skarva överdelen på förklädet. Det brun rutiga tyget var ett annat rest tyg som fanns tillgängligt hemma. Min symaskin från Ikea har fungerat bra hittills. zick zacken har varit så så där. Men nu har den totalt slutat att fungera. Men jag prövade alla sömmarna som fann på stygn väljaren och kom fram till att knapphålls sömmen fungerade som zick zack. Med hjälp av knapphåls sömmen har jag zick zackat alla sömmarna på förklädet. Det var lätt och roligt att sy förklädde. Så fler förkläden kommer jag att sy mera.

1 kommentar: