tisdag 21 oktober 2014

Väskan har fått färgglada virkade fransar


Hej! Hur går det med väskan som jag håller på att utsmycka på ena sidan? Efter att ha sytt ditt en ficka började jag brodera på fickan i förra inlägget på detta projektet, se inlägget: Framsidan på en väska. Så här blev fortsättningen. Undertiden som jag broderade på fickans kant slog det mig att en franskant hade varit snyggt. Det blev en mycket speciel färgglad franskant med de småstumpar från broderi trådarna som blev kvar. Broderi stumparna blev små virkade fransar. Det är så praktiskt att kunna många olika hantverk och att kunna blanda in dem olika teknikerna i samma projket är så spännande. I processen växer ideerna ofta fram av sig själva när jag håller på med mitt hantverk. Detta inlägget delar jag med mig av till dagens Symöte.

2 kommentarer: