lördag 4 oktober 2014

Virkade mini blommor


Hej! Jag är återbrukare ut i fingerspetsarna. Det kanske beror på att jag redan som barn fick erfarenhet att det mesta går att återanvända. Även mini garnnystan kan komma till användning. Här visar jag ett sätt. I Panduro katalogen såg jag att de sålde virkade mini blommor i bomulls garn. Jag letade upp en av dem mindre virknålarna. Det blev virknål nummer 2 med märket Boye. Jag tycker det är skillnad på storlekarna märkena på virknålarna. Har jag till exempel en Irma nummer 3 kan den kroken vara mycket mindre. Mönstret på blommorna är eget påhitt med att försöka likna Panduros blommor. 


Blommorna är avsedda för dekoration av olika slag till exempel vid scrapbooking. På baksidan av varje mini blomma har jag klistrat fast en självhäftande kudde. Jag har använt mellan möbeltassar som jag har klippte i mindre bitar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar