tisdag 24 februari 2015

Annorlunda schampo utan tillsatser


                                                            Hej!

Häromdagen var jag i Göteborg med 2 vänner. Vi var på stan och tittade oss runt i olika butiker. Anledningen av vårt besök i staden var inte att shoppa utan vi skulle på ett oriflameparty. Vi hade lite tid över och av en slump gick vi in i butiken Lush. Trots att jag många gånger har passerat där utanför butiken har det aldrig blivit av att jag har gått in. Det var min väninna Birgitta som fick oss andra att gå fin för att se vad dem hade att erbjuda. Butiken som för oss var nyupptäckt har funnits på samma plats i 8 år. Jag tror dock inte att det hade varit ett sortiment som hade passat mig tidigare, då jag inte var så noga med min hälsa. Efter min sjukdoms historia som jag har passerat har jag valt att fokusera på min hälsa och välmående. När man tänker på hälsa blir det ofta kosten och att motionera. Något som jag aldrig har reflekterat över är andra kemikalier som vi häller på vår kropp som tvål, schampo etc. På bilden ser du ett schampo i kakform som jag köpte i butiken.


Alla Lushas produkter är gjort på naturliga råvaror och har inga kemikaliska tillsatser. Dessutom är dem inte djurtestade. Schampot som jag köpte var bra för färgat hår och doftade rosor. En ljuvlig och underbar doft.


Schampot säljs utan ask. Om du vill ha en ask kostar den 39 kr. Asken är i aluminium så den har du kvar hela tiden när du sedan behöver köpa en ny schampookaka. När du tvättar håret har du kakan i asken hela tiden. Du blöter håret som vanligt och gnider sedan in kakan i håret och det börjar löddra. För att vattnet skall rinna ut, ur burken ställer du den på högkant som du ser på bilden. Schampookakans mängd skulle motsvara en normal schampoflaska eller mer. 

Jag var skeptisk men var tvungen att pröva. Jag blev positivt överaskad och mycket nöjd. Håret blev rent, glansigt och mjukt. Dessutom sitter rosendoften kvar efter andra dagen efter tvätten. Och håret är lika frecht dagen efter. Det som var mest spännande var att det kändes som piling korn i håret under schamponeringen. Jag tycker att schampokakan var värt sitt pris 119 kr. Dem billigaste kakorna låg på 99 kr



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar